Branża SEO&SEM odpowiedzialna za pozycjonowanie stron www jest szczególnie narażona na różnego rodzaju zmiany w używanych przez siebie metodach. O ile marketingowcy odpowiedzialni na tradycyjne formy reklamy mogą szybko zmienić swoje metody i dopasować je do aktualnej sytuacji, o tyle w pozycjonowaniu wiele zależy nie od pozycjonera, ale od… wyszukiwarek internetowych. A konkretnie algorytmów, którymi się posługują w celu ustalenia, jakie strony www zasługują na TOP pod dane frazy.
Zmieniające się metody
Właściwie każda aktualizacja algorytmów wyszukiwarek wymusza na branży zmienienie podejścia do swoich metod. Z jednej strony to dość męczące i znacznie wpływa na jakość usługi, zwłaszcza przy przetasowania wyników wyszukiwania są bardzo gwałtowne. Z drugiej to szansa na unowocześnianie swojego warsztatu i szukania efektywniejszych sposobów na osiągnięcie sukcesu.
Najpopularniejsze formy pozycjonowania
Bez względu na zmiany w algorytmach są takie metody, z jakich korzysta SEO, które działają od wielu lat i obecnie wymagają jedynie delikatnych zmian. Można tu zaliczyć nieśmiertelne, chociaż zmodyfikowane już blogi pressell page, tak zwane tematyczne strony zapleczowe, czy pozyskiwanie linków z zaufanych witryn o dużej odwiedzalności. Sporą popularnością nadal cieszą się też katalogi stron, chociaż ich forma uległa chyba największej zmianie na przestrzeni ostatnich paru lat.
Wyszukiwarki coraz mądrzejsze
Pozycjonerzy z https://www.pozycjonowanieibif.pl/ już dawno dostrzegli, że zmieniające się opcje wyszukiwarek wprowadzają coraz więcej zamętu w metodach SEO. Algorytmy najbardziej znanego Google’a są już zaawansowane technologicznie, że nie tylko wyszukują duplicate content na stronach internetowych, ale również potrafią go porównać z innymi wersjami językowymi. Wyszukiwarki łatwiej odnajdują też sztuczne farmy linków i bardzo szybko je banują, co ma zdecydowany wpływ na witrynę docelową. Dzisiaj trudno już tak łatwo oszukać roboty, które operują na coraz nowocześniejszych algorytmach i bez problemu wychwytują każde podejrzane linkowanie.
Stawianie na unikalność
Zważywszy na powyższe, w branży SEO przykłada się coraz większą wagę do unikatowości treści, grafiki a nawet budowy kodu strony. Popularne zapleczówki stawiane niegdyś masowo w tysiącach sztuk i rozpoznawalne na pierwszy rzut oka, dzisiaj przyjmują formę witryn bardzo profesjonalnych i wartościowych pod względem zawartości. Duplikowane wszędzie opisy produktów w sklepach są zaś zamieniane na opisy unikalne, niepowtarzalne, a zyskuje na tym sam sklep stając się widoczniejszym w sieci.