poniedziałek, wrzesień 16, 2024

Jak zmotywować się do oszczędzania? 7 porad dla zbyt rozrzutnych

0

Bardzo wielu ludzi, mimo powszechnie występujących informacji o pogłębiającym się kryzysie, ciągłym wzroście stopy bezrobocia, systematycznie rosnących kosztach i nadal zbyt małych zarobkach, niestety nie oszczędza. Nie trzeba być szczególnie przedsiębiorczym, aby móc zredukować sumy pieniężne wydawane miesiąc w miesiąc na rozmaite cele. Niekoniecznie trzeba także odbierać sobie przyjemności, ulubionych zajęć czy rezygnować z planów. Wystarczy tylko właściwe nastawienie oraz realne ocenienie, na czym konkretnie możemy zaoszczędzić. O tym, w jaki sposób naprawdę solidnie zdyscyplinować się w kwestii oszczędzania i jak zmotywować się do działania, dowiesz się czytając niniejszy poradnik. Siedem wartościowych wskazówek dla laików w dziedzinie oszczędzania, we fragmentach poniżej. Podpowiemy Ci, jak mieć więcej pieniędzy.

Jak zmotywować się do oszczędzania? 7 porad dla zbyt rozrzutnych

Określony cel

Nic nie motywuje bardziej, jak ustalenie, na co potrzebne są Ci pieniądze. Oczywiście nie brak ludzi, którzy lubią trzymać zaskórniaki dla samego faktu pomnażania funduszy gromadzonych regularnie na koncie bankowym czy w symbolicznej skarpecie, ale trzeba w tym wypadku być naprawdę mocno zdyscyplinowanym i zdeterminowanym. Większość osób o niebo lepiej radzi sobie z systematycznym oszczędzaniem wówczas, gdy ma jasno wyznaczony cel – oszczędzam na to i na to. Możesz zarówno określić tu coś, co planujesz kupić, zrobić, zrealizować, w co chcesz zainwestować itd. z perspektywy dalekiej przyszłości, jak także bliskiej, ściśle określonej. Najlepsze są mocno sprecyzowane plany – spłata większej części kredytu w banku, zakup nowego samochodu, wycieczka wtedy i wtedy, lokata środków w samorozwój itd.

Nie od razu Rzym zbudowano

Kolejna porada to rozpoczęcie oszczędzania od stosunkowo niewielkich sum pieniężnych. Małymi kroczkami naprawdę możesz zachęcić się do zbierania środków, a z czasem, kiedy nabędziesz już wprawy w oszczędzaniu, odkładaną regularnie kwotę możesz systematycznie powiększać.

Automatyczne oszczędzanie

Jest to świetny wariant w przypadku osób mających dotychczas trudności z motywowaniem się do oszczędzania. To złoty środek na szczególnie rozrzutnych i nieekonomicznych. Wystarczy założyć w tym celu tak zwaną wirtualną skarbonkę, w której systematycznie będą znajdowały się niewielkie kwoty, najlepiej jakiś stały procent.

Zmień myślenie

Często ludzie wychodzą z założenia, że raz się żyje, więc nie ma po co odejmować sobie czegokolwiek od ust. Nic bardziej mylnego niż takie błędne przeświadczenie! Na redukcji kosztów i gromadzeniu funduszy nie tracisz, a wręcz przeciwnie, przecież najzwyczajniej w świecie zyskujesz, bowiem zebrane w ten sposób pieniądze śmiało masz okazję przeznaczyć na coś konkretnego, wymarzonego, zaplanowanego. Oszczędzanie to zatem długoterminowa inwestycja, zwracana z perspektywy czasu.

Miej plany

Jeżeli będziesz trzymać pod kontrolą swoje stałe wydatki, dokładnie szacując na cym możesz na co dzień zaoszczędzić, z pewnością zmotywujesz się do regularnego odkładania. Przecież nie stanowi żadnej trudności wypisanie w pliku na komputerze czy w notatniku, ile środków potrzebujesz na utrzymanie się, a następnie oszacowanie, ile zostaje Ci na oszczędności. Takie zamierzanie z wyprzedzeniem i ciągłe monitorowanie domowego budżetu potrafi zdziałać cuda u do tej pory niezmotywowanych!

Metamorfoza przyzwyczajeń

Jeżeli do tej pory jadałeś na mieście, stołując się w restauracjach, zacznij chociaż kilka razy w tygodniu czy miesiącu gotować w domu. Kiedy nie piłeś standardowej małej czarny w zaciszu domowym, a brałeś na wynos z renomowanych kawiarni, zainwestuj w czajnik i przyrządzaj je samodzielnie. O ile wygodnicko podchodząc do życia, woziłeś się własnymi czterema kółkami, przesiądź się na znacznie tańszą w ogólnym rozrachunku komunikację miejską. Takie zmiany nawyków to ogromny postęp w motywacji do oszczędzania na co dzień.

Wzoruj się na lepszych

Jeżeli widzisz, że inni potrafili zaoszczędzić i za zgromadzone przez dany okres środki pieniężne znowu wyruszają w zagraniczną podróż, która w Twoim przypadku pozostaje jedynie w sferze Twych złudzeń – nie czekaj! Wzoruj się na nich, korzystaj z ich przykładu, motywuj się ich postawą oraz inspiruj.

 

 

Jak pisać ebooki?

0

Spośród wynalazków dwudziestego pierwszego stulecia, jakie przyjęły się naprawdę błyskawicznie i robią prawdziwą furorę u konsumentów ceniących nowoczesne udogodnienia, warto wyszczególnić między innymi e-booki. Są to nic innego jak swego rodzaju elektroniczne książki, czasopisma, publikacje, materiały dydaktyczne, w jakich rezygnuje się z druku standardowego na papierze, na rzecz nagrań audio. E-booki są bardzo proste do napisania, a przy tym stanowią formę ciekawego narzędzia marketingowego. Jak można zatem wykorzystywać je do promocji i reklamy? O tym więcej w części poniższej. Zapraszamy do poczytania naszych cennych wskazówek.

Jak pisać ebooki?

Jeżeli piszesz e-booka, naprawdę wiele zyskujesz. Po pierwsze, rozwijasz się, bo tworzysz i to nie jest forma odtwórcza, kopiowanie, mechaniczne pracowanie, ale stały wysiłek intelektualny i wykazywanie się non stop kreatywnością. Dobry e-book musi być napisany pomysłowo, bowiem jest ich na rynku aktualnie tak wiele, że w zasadzie ciężko jest się wyróżnić, trafiając w gusta czy zapotrzebowanie konsumentów, kiedy to nie cechuje nas oryginalność i nie przyświeca nam określona idea tworzenia naszego e-booka w jakimś konkretnym celu. Poza tym, e-book to sposobność sprawnego, innowacyjnego podzielenia się swoją wiedzą z potencjalną grupą Twych odbiorców, nierzadko stanowiących Twych obecnych czy przyszłych klientów. Wreszcie, nie da się ukryć, że autor solidnego e-booka zyskuje autorytet wśród użytkowników e-publikacji, zaś to jest z reguły równoznaczne ze wzrostem ruchu na stronie www. Tym samym zwiększa się sprzedaż, a do naszej kieszeni trafia o wiele więcej środków pieniężnych. Śmiało można zatem stwierdzić, iż e-book to nic innego jak łączenie tego, co pożyteczne, z tym co praktyczne.

A teraz kilka skutecznych porad na temat tego, w jaki sposób w ogóle zabrać się za pisanie ebooka, żeby był naprawdę wartościowy i wybił się na tle innych, podobnych form. Otóż zacznij od gruntownej analizy słów kluczowych, czyli tak zwanych metatagów. Do tego celu możesz wykorzystać chociażby narzędzie propozycji słów kluczowych jakie udostępnia wyszukiwarka internetowa Google, z jakiej to konsumenci korzystają zdecydowanie najczęściej, gdy chcą na coś konkretnego natrafić i pozyskać jakieś określone informacje. Co więcej, możesz także pozyskać w ten sposób temat, na który będziesz pisać, co jest bardzo pożądane w przypadku osób chcących tworzyć, mających zapał, umiejętności, wenę twórczą, ale którym brak wiedzy na temat tego, co jest aktualnie na tobie, jeżeli chodzi o określone zagadnienia, jakie użytkownicy e-booków lubią zgłębiać. Dzięki temu nie zostaniesz zmuszony do rywalizowania z miliardami podobnych publikacji, wybierając temat pożądany, lecz w pewnym sensie niszowy, na który nie ma zbyt wiele eksperckich serwisów.

Kolejna złota rada to bycie na czasie, a zatem śledzenie nowych oraz świeżych kwestii. Warto pozostawać ze swoim e-bookiem na topie, jeżeli chodzi o aktualność tematyki, ale bazować na swego rodzaju unikatowości – niech to, o czym piszesz czy kontekst danego zagadnienia, będzie tylko i wyłącznie u Ciebie w e-booku i nigdzie więcej. Istotne jest też, aby Twoja treść jaką umieszczasz na e-booku nie była laniem wody potocznie rzecz biorąc, ale okazała się publikacją bogatą, wartościową, wówczas staniesz się specjalistą w danej dziedzinie w oczach potencjalnych odbiorców.

 

 

Jak się dobrze wypromować?

0

Promocja jest dzisiaj podstawą, bo jak głosi popularne powiedzenie – reklama dźwignią handlu. Na rynku, bez względu praktycznie na to, o jakiej branży czy sektorze jest mowa, występuje tak duże zainteresowanie ze strony konsumentów, a jednocześnie ogromna ilość rozlicznych firm, które oferują tego typu usługi oraz produkty, wychodząc potencjalnym klientom naprzeciw, iż naprawdę ciężko jest się wybić na tle tak silnej rynkowej konkurencji. W tym celu niezawodne zatem okazuje się jak najlepsze rozpowszechnienie się wśród konkretnie grupy odbiorców, stanowiącej naszą grupę targetową.

Jak się dobrze wypromować?

Nie powinien nikogo dziwić fakt, iż firmy mimo że są nowe, prezentują całkiem fajne, niekiedy bardzo trafione pomysły, świeże idee i niestandardowy, niesztampowy sposób myślenia, bankrutują równie szybko, jak się zrodziły i wyszły na rynek. Niestety to właśnie efekt nieodpowiedniej promocji lub zupełne jej zlekceważenie. Nawet najtrafniejsza koncepcja na biznes, upada, kiedy nie jest właściwie rozreklamowana, niestety dziś trzeba umieć się należycie wypromować, w przeciwnym razie damy się branżowym rywalom. Pytanie tylko – w jaki sposób trzeba się wypromować, aby odnieść rynkowy sukces? Otóż prezentujemy kilka sprawdzonych porad.

Po pierwsze, wyjdź do ludzi ze swoją ofertą. Chodzi o to, żeby zaistnieć wśród swych konkurentów, a zatem pokazać potencjalnej grupie docelowej, że ktoś taki jak my i nasza firma w ogóle istnieje. W tym celu, niezawodne okazuje się zatem ogłoszenie się – możliwości w tym aspekcie naprawdę jest cała masa. A zatem możemy stworzyć indywidualną stronę internetową, jaka będzie naszą wirtualną wizytówką, jak także skorzystać do wypromowania się z portali branżowych, gdzie reklamują się firmy działające w takim temacie jak my. Istnieją także, zwłaszcza w sieci, nieodpłatne serwisy, na których można się reklamować.

Po drugie, nowoczesne formy reklamy. Nie zamykaj się na narzędzia marketingowe, jakie dzisiaj królują w dziedzinie promocji. Mowa tu zarówno o wirtualnej wizytówce, czyli osobistej www, jak także o e-bookach, a więc elektronicznych książkach, które mogą być fachowym kompendium wiedzy czy zbiorem porad na temat branży w której działasz, jak również zwartą publikacją dotyczącą wszystkiego, co ważne dla potencjalnego klienta odnośnie Twojej firmy i prowadzonej przez Ciebie działalności. W e-booku umieść zakładkę o autorze czy też o formie i w ten sposób możesz się promować.

Po trzecie, korzystaj z dostępnych źródeł. Idealnie, jeżeli wykorzystasz w celach promocyjnych swoją e-mailową listę kontaktów. Co więcej, powinieneś także zadbać o to, aby móc na swój serwis www uzyskiwać bezpośrednie przekierowania, w jakich będziesz się reklamować. Staraj się także w pewnym sensie „lansować”. Masz znajomego w mediach? Użyj tej znajomości to zrobienia z Tobą, jako ekspertem w danej dziedzinie wywiadu, rozmowy fachowej na specjalistyczne zagadnienia itd. Wykorzystuj każdą chwilę na to, żeby porozmawiać o swoim biznesie.

 

 

 

Jak stworzyć nagłówek, który zwiększy sprzedaż?

0

Zgodnie z wynikami badań specjalistów, jeżeli ktoś chce przyciągnąć określone grono użytkowników do danej strony internetowej, czy też zachęcić konsumentów do skorzystania z danej oferty zakupu produktów bądź usług, niestety ma na to jedynie dziesięć sekund. Dlaczego tak mało? Otóż spece od marketingu interaktywnego są zdania, że po takim czasie użytkownik Internetu po prostu przechodzi z jednej informacji do drugiej, lawiruje między portalami i serwisami. 90 procent odwiedzających określoną witrynę, po upływie owych 10 sekund wychodzi, kiedy nie przeczyta w samym już rzucającym się w oczy nagłówku tego, co go interesuje. Dlatego też tak ważne jest umiejętne, skrzętne i pomysłowe oraz zwarte przygotowywanie nagłówków.

Jak stworzyć nagłówek, który zwiększy sprzedaż?

Właściwie wymyślony nagłówek umieszczony na Twojej stronie www, która ma stanowić swego rodzaju wirtualną wizytówkę Twojej firmy, produktów czy też działalności i usług, jakie w ramach swej atrakcyjnej oferty proponujesz, potrafi w znaczącym stopniu generować zainteresowanie tym, co masz. Może także zatem w realny sposób wpływać na sprzedaż, a co za tym idzie kształtuje Twój ostateczny zysk. I w tym wypadku musisz wiedzieć, że istotne jest nie lanie wody, ale wykazanie się oryginalnością, niepowtarzalnością. Zanim jednak wybierzesz jakikolwiek nagłówek, postaw na wypunktowanie szczegółowo rozmaitych opisów, na które wpadniesz. Spośród takich kilku czy kilkunastu haseł możesz wtedy wybrać to, co najważniejsze, co brzmi najlepiej czy najbardziej Ci przypadło do gustu bądź Twoim zdaniem najbardziej spodoba się czytelnikom. Optymalnie z tymi nagłówkami przespać się noc, czy dwie, aby zweryfikować czy idee, na które wpadłeś są dobre w Twoim uznaniu także z perspektywy czasu.

Ponadto w niektórych przypadkach, gdy kluczowa jest dla Ciebie dana suma pieniężna należna za produkt czy usługę, możesz zastosować element ceny właśnie w nagłówku. Nie zdradzaj jednak od razu, co ile kosztuje, bo zawęzisz grono swych użytkowników tylko do tych, którym podana przez Ciebie stawka cenowa odpowiada. Dużo lepszym trikiem marketingowym okazuje się postawienie na hasła w stylu satysfakcja gwarantowana, inwestycja na lata, to się opłaca, więcej zyskasz niż wydajesz itd.

Jeżeli natomiast jesteś autorem przykładowo e-booka i chcesz pozyskać na niego chętnych zainteresowanych, również powinieneś wysilić się po to, aby przekonać potencjalnego użytkownika, iż akurat z serii rozlicznych typów serwisów www czy innych e-książek powinien wejść na Twój konkretnie. W tym celu warto jest wyszczególnić Twej grupie targetowej konkrety – co będzie mieć z tego, że wejdzie na Twoją stronę www. Możesz wcielić się w rolę eksperta i uwzględnić to już w samym nagłówku, tytułując go – porady eksperta w zakresie, kompendium wiedzy, specjalista radzi, fachowiec komentuje itd. Możliwości w tym zakresie jest cała masa. Jeżeli ekspert poleca tak czy siak, ludzie szukający profesjonalnych wskazówek czy rzetelnych wiadomości, z pewnością się skuszą prędzej.

 

 

Jak w prosty sposób zwiększyć sprzedaż?

0

Kiedy borykasz się z kwestią inwestycji w coś, zawierzenia danej firmie czy konkretnemu usługodawcy, a także wyborem jakiegoś produktu, zawsze prędzej rozważysz bycie „za” czy „przeciw”, gdy masz podpowiedź od kogoś, kto ma w tym temacie większą wiedzę niż Ty czy też lepsze doświadczenie niż Ty. I takie doradzanie przekłada się z jednej strony na korzyść dla głównego zainteresowanego, czyli konsumenta, który staje przed określonym wyborem, jak także stanowi to plus z perspektywy firmy coś oferującej. W jaki sposób? Z aktualnych wyników badań rynkowych wynika jednoznacznie, iż obiektywne, lecz pozytywne rekomendacje od osób trzecich potrafią w ogromnym stopniu poprawić jakoś sprzedaży, zwiększając znacząco zyski.

Jak w prosty sposób zwiększyć sprzedaż?

Nie ma się co dziwić, bo przecież handel oparty na pozytywnych komentarzach to nic innego jak przejaw sprawdzającej się rewelacyjnie od dawien dawna tak zwanej poczty pantoflowej, która działa bezproblemowo, skutecznie i błyskawicznie. Ludzie małpują od siebie wszystko. Konsumenci lubią mieć to samo, co inni, nie pozostawać w tyle, być na topie. I właśnie dlatego my – jako oferujący jakieś dobra czy usługi, powinniśmy zatroszczyć się o taką ich reklamę, aby oferta bazowała na jak najlepszych rekomendacjach ze strony usatysfakcjonowanych współpracą z nami klientów dotychczasowych. Takie komentarze pod adresem naszego podmiotu to nic innego jak sposób na znaczącą poprawę wiarygodności, a także wzbudzenie większego zaufania wśród potencjalnych konsumentów. Jeżeli mowa o wyłącznie obiektywnych opiniach, to są one korzystne także z perspektywy osób chcących zainwestować w ofertę, bowiem dzięki komentarzom postronnych, ale doświadczonych, mają kluczowe informacje, rzetelną wiedzę, a także spokój, iż nie inwestują w przysłowiowego kota w worku i nie wyrzucają swych pieniędzy w przysłowiowe błoto, wychodząc na interesie niczym Zabłocki na mydle.

Żeby natomiast zyskać pierwsze opinie, konieczne jest oczywiście zachęcenie konsumentów do komentowania. W tym celu możesz zastosować następującą taktykę – oferujesz, że ten, kto napisze recenzję na temat Twojego produktu, uzyska coś w zamian. Możliwości gratyfikacji możesz tu przecież zaoferować nieograniczoną ilość i wielorakie formy, w zależności od Twych sposobności – środki pieniężne, zniżki na kolejne zakupy czy usługi, coś gratisowego do zamówienia, bon, wyróżnienie na tle innych konsumentów itd. Ktoś coś zyskuje, a Ty kompletujesz swoje pierwsze pozytywne opinie – dziwne bowiem, aby klient chcący coś od Ciebie uzyskać, zdecydował się na obrażanie Twej działalności, na pewno możesz w takim wypadku liczyć na pozytywny komentarz, który nawet gdy ogłoszony przez Ciebie konkurs minie, zostanie i trafi do innych, wchodzących na Twoją stronę www czy profil społecznościowy.

Nie zamykaj się na innych, to nasza kolejna cenna wskazówka. Musisz dać konsumentom prawo wyrażania swej opinii, a żeby dać rzetelny obraz siebie, niech wypowiadający się robią to jak chcą. O ile Cię nie obrażają, nie łamią przepisów i etyki, powinieneś nie likwidować ich komentarzy, nawet jeżeli od kogoś dostałeś komentarz neutralny czy bardziej lakoniczny, albo masz o jedną czy dwie gwiazdki od maksimum możliwych mniej.

 

 

Jak zbudować markę?

0

Jeżeli chcesz wystartować z jakąkolwiek formą działalności, zawsze zmuszony jesteś do tego, aby jakoś się odznaczyć na tle silnej konkurencji rynkowej. Jest to niesamowicie ważne, bowiem dzięki temu staniesz się indywidualny, unikatowy, niepowtarzalny. I takie właśnie możliwości i cechy uzyskujesz w momencie, kiedy budujesz swoją własną, osobistą markę.

Pod pojęciem marki rozumie się jakąś określoną ideę, swego rodzaju niespotykaną koncepcję, która jest nietuzinkowa i jedyna w swoim rodzaju, kojarząca się tylko i wyłącznie z produktami czy usługami przez Ciebie konkretnie oferowanymi. To nic innego jak sposób na dotarcie do klientów będących potencjalną grupą odbiorców Twej oferty, a także uzyskanie w jej oczach dobrze reputacji oraz wiarygodności. Marka staje się zatem sposobem na sukces, a bez niej nie ma sposobności zaistnieć w dobie tak silnej, rynkowej konkurencji. To klucz do większych zysków poprzez stworzenie sobie przywiązanych do danej marki, grupy lojalnych Klientów.

Jak zbudować markę?

Ogólnie rzecz biorąc konstruowanie marki nie jest łatwe, a to z pewnością z tego względu, że na chwilę obecna na rynku jest już chyba wszystko, co możliwe. Tym samy trudno jest przemówić do danej grupy odbiorców w inny sposób niż ktoś, kto już w danej branży zaistniał. Niemniej jednak, warto wysilić się i wykazać w tej kwestii swego rodzaju kreatywnością. Myśl, że dzięki temu będziesz mógł generować znaczącą część sprzedaży Twych usług czy wyrobów, a to przecież jest najważniejsze, bo przesądza o Twym zysku.

Podstawą należytego budowania dobrej, solidnej marki jest przede wszystkim dobór odpowiedniego logotypu. Logo ma się rzucać w oczy, a jeśli Ty jesteś pomysłowy i wpadniesz na coś niepowtarzalnego, z pewnością zostaniesz o wiele bardziej doceniony przez Twoją grupę targetową. Nie ma sensu w tym przypadku odstawianie fuszerki, aby ciąć koszty i korzystanie z gotowych wzorów, szablonów oklepanych czy samodzielna zabawa z grafiką. Zleć wykonanie profesjonalnego logotypu zespołowi grafików, którzy mają w tym kierunku doświadczenie i się na tym znają. Jeżeli nazwa firmy jest trudna do zapamiętania, albo nie polskojęzyczna, tym bardziej logo powinno przyciągać i zachęcać.

Nie zapominaj także o zadbaniu o Twych klientów. Niech czują się dopieszczeni, a jak? Musisz opracować kompleksową i skrupulatną listę danych kontaktowych i na tej podstawie troszczyć się o nich, rozsyłając na przykład życzenia urodzinowe, mając podane w formularzu przez nich wypełnianym informacje takie jak data ich urodzenia. Możesz także składać im życzenia okolicznościowe – na przykład na święta, a w szczególnych momentach konstruować dla nich indywidualne oferty w postaci rabatowych usług czy gratisowych wyrobów – na imieniny, przy złożeniu zamówienia w okresie wyprzedaży czy innym wybranym przez Ciebie terminie. Podobną formą dbałości o swój pozytywny wizerunek jest spersonalizowanie poczty głosowej – na pewno klientowi będzie milej, gdy przywita go komunikat bardziej personalny niż oficjalna, wszędzie występująca już formułka.

 

 

Bogaty jak emeryt. Oszczędzanie na emeryturę – jak to się robi?

0

Oszczędności warto mieć na wszelki wypadek, na tak zwaną czarną godzinę, bo nigdy nic nie wiadomo, co wypadnie nagle, z czym przyjdzie nam się zmierzyć finansowo, co się może wydarzyć, co wymusi od nas wyłożenie określonej kwoty gotówki. Poza tym, jest to rozsądne podejście do życia w momencie, gdy mamy założone rodziny, o które chcemy i powinniśmy dbać. Oszczędności to wreszcie nic innego jak gwarancja spokojnego snu, że w kryzysowym momencie, nie zostaniemy na lodzie i nie będziemy zmuszeni do zaciągania niekorzystnych dla nas pod względem warunków pożyczek w bankach czy co gorsze – instytucjach parabankowych oferujących horrendalne kwoty oprocentowania i gigantyczne odsetki jakie należy wrócić poza pożyczaną kwotą. W szczególności posiadanie zaskórniaków istotne jest w okresie starości. Wbrew pozorom, senior nie musi potocznie mówiąc – klepać biedy, ale ma on sposobność realnego zaoszczędzenia sporych kwoty. Poniżej prezentujemy trochę skutecznych i sprawdzonych porad – jak zmobilizować się do oszczędzania? Spójrz dalej!

Bogaty jak emeryt. Oszczędzanie na emeryturę – jak to się robi?

Z danych statystycznych uzyskiwanych na skutek regularnych badań przeprowadzanych przez specjalistów w dziedzinie ekonomii, wynika jednoznacznie, iż sytuacja na polskim rynku gospodarczym jest wraz z biegiem czasu coraz mniej optymistyczna. Rezultaty systematycznie poczynionych analiz są wręcz zatrważające, bowiem wskazują one na fakt, iż za zaledwie parędziesiąt lat emerytury przyszłych pokoleń będą mniejsze o nawet pięćdziesiąt procent w porównaniu z obecnymi, które przecież już są na wyjątkowo niskim poziomie! Dziś mający jakieś trzydzieści kilka lat obywatele będą mogli uzyskać zaledwie dwadzieścia procent do tej pory pozyskiwanego wynagrodzenia. Z szacunków wstępnych ustalono, iż jest to kwota bazująca na pułapie jedynie 875 zł. Biorąc pod uwagę ceny medykamentów, rosnące koszty żywności, utrzymania mieszkania, spłaty ewentualnych zobowiązań, rachunków regularnie niezbędnych do opłacenia, to trochę niewiele. Można zatem zapomnieć o przyjemnościach fundowanych sobie na stare lata czy czerpaniu życia pełnymi garściami. Jest jednakże kilka sprawdzonych i pewnych sposobów na spore zaoszczędzenie. O nich więcej poniżej.

Indywidualne Konto Emerytalne

Jest to nic innego jak tak zwany trzeci filar, a więc gromadzenie regularnie, przez cale dorosłe życie środków pieniężnych właśnie na okres emerytalny. To chyba jedna z najpowszechniejszych na chwilę obecną metod oszczędzania, a na pewno najczęściej przez Polaków wybierana. Na czym to polega w praktyce? Decydujemy się na przekazywanie miesiąc w miesiąc określonej sumy, jaka nie powinna przekraczać trzykrotnej kwoty prognozowanego wynagrodzenia miesięcznego w krajowej gospodarce na określony rok kalendarzowy. Na dzień dzisiejszy jest to kwota 12 789 zł. Jeżeli chodzi o pierwszą wpłatę, to jest ona określona w konkretnym terminie, a późniejsze idą zgodnie z podpisaną umową. Generalnie form tego typu Indywidualnych Kont Emerytalnych jest sporo- obligacje Skarbu Państwa, rachunek maklerski, ubezpieczenie na życie, konto w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych czy tez lokata bankowa.

Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego

To dość nowa forma oszczędzania, podobna do wyżej wymienionej, jeżeli chodzi o jej warunki, z tym że lokuje się środki pieniądze w fundusze inwestycyjne, papiery wartościowe, ubezpieczenie na życie, fundusze emerytalne, obligacje, lokaty bankowe. Różnica zasadnicza polega na tym, że limit wpłat jest mniejszy i to 1,2-krotność wspomnianego wcześniej wynagrodzenia miesięcznego. Jeżeli natomiast skończymy 65 rok życia możemy dokonać wypłaty częściowych środków zgromadzonych na takim koncie, lub zupełnie opcję oszczędzania zlikwidować, przejmując wszystko, co zebraliśmy do momentu osiągnięcia tego wieku.

Zarabiaj na pożyczaniu – inwestycja w pożyczki społecznościowe

0

Obecnie zdecydowana większość osób ogranicza się przy konieczności zaciągnięcia zobowiązań finansowych przede wszystkim do wzięcia standardowych kredytów w bankach, rozkładanych na długi okres spłaty, wysokie oprocentowanie, systemy ratalne, bądź w przypadku mniejszych potrzeb finansowych – bazuje na równie modnych chwilówkach udzielanych przez standardowe instytucje parabankowe. Niemniej jednak nie są to jedyne, mimo że najpowszechniejsze, formy kredytowania. Równie modne stają się wraz z biegiem czasu pożyczki społecznościowe. Na czym opiera się ich mechanizm działania?

Zarabiaj na pożyczaniu – inwestycja w pożyczki społecznościowe

Otóż nie da się ukryć, że są to pożyczki zaciągane za pośrednictwem platform internetowych do tego celu stworzonych, nie u nich ale z ich pomocą. W praktyce jest to oferowanie przez serwisy wsparcia w zakresie pożyczkowania na linii oferujący fundusze i ich potrzebujący. A zatem oznacza to, że masz sposobność stania się w każdej chwili inwestorem, jeżeli tylko dysponujesz określoną sumą pieniężną, na przykład wygrałeś, zyskałeś na giełdzie, dostałeś spadek czy też masz jakieś swoje większe oszczędności i chcesz je z pożytkiem pomnożyć. Formą zarobku z takiej perspektywy jest właśnie stanie się pożyczkodawcą społecznościowym. Do Ciebie zwraca się ktoś, kto jest w nagłej, pilnej potrzebie finansowej, a Ty za dany procent udzielasz mu tejże pomocy. Nad bezpieczeństwem i uczciwością oraz rzetelnością całej transakcji czuwa z kolei obsługa wspomnianego wyżej serwisu internetowego.

W wielkim skrócie ujmując zatem pożyczką społecznościową można określić pożyczkę między osobami fizycznymi za pośrednictwem serwisów www, zaś bez zaangażowania w tenże proces kredytowania instytucji finansowych – ani banków, ani parabanków. Portal włącza się tu bowiem po to, aby zespalać ze sobą w swych strukturach obie grupy – udzielających pieniędzy i ich potrzebujących. Ponadto jest to kredytowanie w pełni legalne, oficjalne, formalne, zatem poprzez serwis dochodzi do zawierania między stronami transakcji stosownej umowy. Pracownicy portalu są także pośrednikami w kontakcie na linii udzielający pożyczki i jej potrzebujący, dbając o formalności związane z tego typu przedsięwzięciem.

Opcje pożyczek społecznościowych, właśnie ze względu na tego rodzaju serwisy pośredniczące, są pewnym biznesem, sprawdzającym się w praktyce w zasadzie dla obu stron transakcyjnych. Niemniej jednak w naszym kraju nie są one aż tak bardzo szeroko rozpowszechnione na ten moment. Na Zachodzie natomiast są już swego rodzaju standardem, raczej patrzy się na tego rodzaju oferty częściej niż na drogie kredyty bankowe. Kolejna kwestia to natomiast wygody. Nie musisz czekać aż tak długo jak na formalności należne do uregulowania w przypadku ubiegania się o klasyczny kredyt w banku. Tam możesz spotkać się zawsze z odmową, powinieneś także wykazać właściwą zdolność kredytową, przynieść od pracodawcy zaświadczenie o stałych dochodach, przedstawić historię kredytową, a w tym wypadku nic takiego drugiej strony nie interesuje poza złożonym przez Ciebie podpisem, iż rzeczywiście wywiążesz się z zobowiązania na takich i takich warunkach w określonym czasie.

Pierwsze pożyczki społecznościowe pojawiły się na terenie Wielkiej Brytanii. W Polsce pojawiły się one natomiast stosunkowo niedawno temu, bo w 2008 roku.

 

 

Pożyczki pod zastaw mieszkania – gdzie je dostaniesz?

0

Kiedy systematycznie potrzebujesz coraz więcej funduszy do uregulowania rozmaitych wydatków i należności, konieczne jest przede wszystkim, abyś zwrócił uwagę na możliwość zdobycia  niezbędnych Ci środków pieniężnych w profesjonalnych placówkach tym się zajmujących, jakimi są instytucje finansowe bankowe czy parabankowe. Kiedy jesteś zadłużony, raczej nie masz co liczyć na typowy kredyt z klasycznego banku. W przypadku natomiast instytucji parabankowych, jakich jest dzisiaj naprawdę sporo i które są niesamowicie popularne, bo oferują bardzo dogodne z perspektywy klienta możliwości, takie sposobności jak wzięcie pożyczki mimo długów jak najbardziej jest realne. Często wybieraną wówczas opcją okazuje się pożyczka pod zastaw mieszkania.

Pożyczki pod zastaw mieszkania – gdzie je dostaniesz?

Zanim jednak zdecydujesz się na jakikolwiek produkt, koniecznie przejrzyj wiele ofert, aby wybrać tę propozycję, która będzie dla Ciebie optymalna. Generalnie przybliżmy jednakże na czym bazuje ta forma kredytowania. Jest to usługa polegająca na ty, że lokal mieszkalny który znajduje się w Twoim posiadaniu staje się dla instytucji finansującej Twoją pożyczkę konkretnym zabezpieczeniem, że w razie Twojej niewypłacalności, jest jakiś majątek, który można zająć. W tym zakresie pożyczkowania, istnieje sposobność otrzymania od placówek zarówno środków pieniężnych na cel zakupu wyżej wspomnianego mieszkania, ale nie tylko. Jeżeli mieszkanie już masz, a na przykład marzysz o dalekich podróżach i szukasz na ten cel stosownych funduszy, owe mieszkanie możesz spokojnie zastawić, pozyskując tym samym konkretną kwotę na Twój dowolny użytek, w tym właśnie chociażby na wspomniane podróżowanie. Mieszkanie to dla instytucji finansowej forma zastępcza gotówki, której nie jesteś w stanie spłacić, określona rekompensata materialna posiadanego przez Ciebie długu.

Musisz wiedzieć, iż warunki w przypadku właśnie pożyczki branej pod zastaw mieszkania są bardzo korzystne. Nie trzeba załatwiać szeregu rozlicznych formalności, jak ma to miejsce w zakresie klasycznych wariantów kredytowych w tradycyjnych bankach. Z takich możliwości może skorzystać każdy, kto tylko przedstawi dokumenty będące dowodem na posiadanie danego lokalu. Nie ma tu większego znaczenia historia kredytowa w bazach dłużników. A zatem nie ma się co obawiać o tenże aspekt. Bardzo często zatem pożyczka pod zastaw mieszkania jest skutecznym rozwiązaniem z perspektywy konsumentów, którzy nie mają odpowiednio wysokich dochodów, aby móc uzyskać pozytywną opinie banku standardowego i przydzielony mieć zwyczajny kredyt. To także dobry wariant dla osób prowadzących działalność gospodarczą czy mających zbyt niski pułap dochodów miesięcznych. Jest to świetna forma finansowania rozwoju swego podmiotu przedsiębiorczego – masz mieszkanie w zastaw, a otrzymujesz kapitał jaki wykorzystasz na rozpowszechnienie prowadzonej działalności, nowy zakres jej działania czy zatrudnienie pracowników. Jak najbardziej pożyczki tej kategorii umożliwiają inwestowanie w firmę.

 

Pożyczki pod zastaw lub na poręczenie. Sprawdź, gdzie je dostaniesz!

0

Patrząc na współczesny rynek finansowania w postaci kredytów czy też pożyczek, warto wyszczególnić przede wszystkim bardzo wygodne formy udzielania wsparcia pieniężnego, jakim są chwilówki. Okazują się one niesamowicie komfortowym wariantem chociażby z tego względu, że aby je otrzymać nie musisz wykazywać większej zdolności kredytowej, czasami nawet nie musisz mieć pracy zarobkowej, a na pewno nie na etat z umową na czas nieokreślony. Wymogi są tu dużo mniej rygorystyczne, ale także trzeba wspomnieć o tym, iż pożyczki tej kategorii okazują się prostsze do przejścia pod względem formalnym – zero zbędnych papierów, stosów dokumentów i formalności koniecznych do zrealizowania, w odróżnieniu od klasycznych kredytów zawieranych w standardowych instytucjach bankowych.

Pożyczki pod zastaw lub na poręczenie. Sprawdź, gdzie je dostaniesz!

Chwilówki, z bieżących danych statystycznych, prawdopodobnie w dziewięćdziesięciu procentach mogą być udzielane poprzez kilka prostych kroków realizowanych w celu ich pozyskania przez Internet. Online wypełniasz banalny wniosek, który nie fatyguje Cię dłużej niż zaledwie kilka minut, a przy tym nie trzeba żadnych oświadczeń, zaświadczeń z miejsca pracy, poręczeń czy też zastawów. Możesz jednorazowo otrzymać po kilka tysięcy złotych, które trafiają do Ciebie praktycznie tego samego dnia. Niektóre firmy kredytowe, na takich zasadach umożliwiają również kredytowanie sum pieniężnych w wysokości nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Pierwszym kryterium poszukiwań właściwego rodzaju chwilówki, powinno być właśnie zorientowanie się czy dany produkt finansów wymaga jakichś zabezpieczeń. Jeżeli tak, na przykład trzeba coś dać w zastaw, warto abyś nie podpisywał umowy od razu, ale nieco wnikliwiej poszukał. Z pewnością, chociażby z tego względu, iż jesteś nowym klientem, masz sposobność załapania się na promocję, że nie musisz nic zwracać dodatkowo, poza konkretną kwotą zaciągniętej pożyczki.

Jeżeli jednak chcesz pozyskać wyższe sumy gotówkowe, to wówczas faktycznie firmy pożyczkowe mogą oczekiwać od Ciebie jakiegoś poświadczenia, iż pożyczone pieniądze oddasz. Sposobności na to jest wiele, przykładowo możesz wziąć pożyczkę pod zastaw samochodu. Taki rodzaj zobowiązań sprawia, iż w praktyce, jeżeli konsument nie spłaci kwoty w określonym czasie, instytucja finansowa ma prawo do tego, by zająć jego pojazd. W konsekwencji tego więc do czasu kompletnego spłacenia placówka kredytująca jest w posiadaniu Twojego auta przeważnie w pięćdziesięciu jeden procentach. Jeżeli całą kwotę spłacisz, auto w pełni od nowa należy do Ciebie, jeżeli natomiast ze zobowiązań się nie wywiążesz, zostaje Ci odebrane. Losy Twojego samochodu mogą być różne, ale trzeba wiedzieć, iż placówki tu charakteryzowane udzielające chwilówek, mają prawo do poddania Twego pojazdu licytacji. Pożyczek pod zastaw udzielają między innymi takie znane placówki jak Mogo czy Motopożyczka. Równie popularnym wariantem okazuje się także pożyczka pod zastaw rzeczy ruchomych, czyli wszystkiego tego, co nie stanowi nieruchomości oraz nie jest wyłączone z obiegu.

Pożyczka na poręczenie

Ten typ kredytowania z kolei opiera się na tym, że poręczyciela spłacanej przez Ciebie pożyczki wskażesz Ty sam. Podmiot taki może być też wybrany przez udzielającego pożyczki. Wniosek składamy samodzielnie, najczęściej online. Dostępna opcja to zabezpieczenie instytucjonalne czyli wskazywane przez firmę finansową i tu masz już określone warunki uwzględnione w umowie, które musisz zaakceptować. Takich świadczeń udziela przykładowo firma Visset.

 

 

 

ZOBACZ TEŻ