Reklama jest dźwignią handlu – o tym wie każdy przedsiębiorca. Niezależnie od tego, w jakiej branży działa firma, bez reklamy nie da się rozwinąć biznesu. Jej standardowe formy, jak, np. reklama telewizyjna lub radiowa, zarezerwowane są dla firm z dużym budżetem. Mniejsze przedsiębiorstwa radzą sobie inaczej. Używają mediów społecznościowych, pozycjonują strony internetowe i wręczają swoim klientom gadżety reklamowe. Te ostatnie zyskują coraz większą popularność. Na które z nich warto zwrócić uwagę i dlaczego?
Powerbank przyjacielem współczesnego człowieka
W dobie wszechobecnie panujących urządzeń bezprzewodowych coraz cenniejszy staje się stały dostęp do ich zasilania. Baterie w smartfonach, notebookach, netbookach, tabletach i innych tego typu urządzeniach są bardzo wydajne, jednak czasami konieczne jest ich naładowanie w czasie, kiedy dostęp do gniazdka z prądem jest ograniczony. W takiej sytuacji niezbędny staje się powerbank.
Liczba posiadaczy powerbanków rośnie, a wraz z nią pojawiają się kolejni, którzy są zainteresowani ich zakupem. Powerbank przestał być już tylko zwykłym gadżetem, ale za sprawą umieszczonej na nim reklamy stał się idealnym prezentem dla klientów i kontrahentów. To małe urządzenie posiada wielką moc. Nawet na najmniejszych powerbankach można umieścić logo firmowe i tak przygotowany gadżet wręczyć jako prezent klientowi lub kontrahentowi. Powerbank to prezent nowoczesny, praktyczny i designerski, który z pewnością zadowoli każdego posiadacza urządzeń bezprzewodowych.
Kalendarze – czy ktoś ich jeszcze używa?
Na powyższe pytanie można odpowiedzieć jednoznacznie – oczywiście, że tak! Ilość osób używających standardowych, papierowych kalendarzy nadal jest duża i wbrew pozorom, do grupy tej nie należą jedynie podstarzali biznesmeni, którzy nie chcą korzystać ze zdobyczy technologii. Kalendarze reklamowe już od wielu lat doskonale spełniają swoją funkcję. To gadżet bardzo tradycyjny, jednak niosący ze sobą wiele korzyści dla użytkownika.
Doskonałym przykładem popularności kalendarzy jest oferta jednej z czołowych firm, zajmujących się drukiem gadżetów reklamowych. Drukarnia Diamond Druk posiada w swojej ofercie nie tylko kalendarze książkowe, ale również trójdzielne, jednodzielne, spiralowane, listwowane, wizytówkowe, a także kalendarze w formie piramidki. Kalendarz z logo firmowym to gadżet popularny, ale jednocześnie ponadczasowy, który przydaje się w każdym domu i biurze.
Ekotorby – dla przyjaciół natury
Życie w stylu eko stało się obecnie bardzo modne. Na co dzień stosuje się coraz więcej przedmiotów wielokrotnego użytku lub podlegających recyklingowi, unikając m.in. foliowych reklamówek i woreczków. Jednym z bardzo przydatnych gadżetów reklamowych jest więc ekotorba z firmowym logo. Ekotorba nieoficjalnie uznawana jest za jeden z najbardziej efektywnych gadżetów reklamowych. Wiele osób zabiera ją wszędzie – na zakupy, do pracy, na spacer lub na siłownię. Wszędzie tam napotkani ludzie mogą zauważyć logo. Warunkiem skuteczności jest jednak wysoka jakość wykonania ekotorby oraz trwałość nadruku. Torba powinna być łatwa w utrzymaniu w czystości, pojemna i oczywiście stylowa, tak, aby żaden z obdarowanych klientów nie czuł się zażenowany nosząc ją przy sobie.
Organizery – praktycznie i z klasą
Od wielu lat hitem wśród gadżetów reklamowych są organizery. Używają ich bardzo często chociażby przedstawiciele handlowi, którzy w ten sposób pod ręką mogą mieć wiele przydatnych rzeczy. Dobrze skonstruowany organizer lub torba konferencyjna posiada notatnik, miejsce na długopisy oraz przegródki do przechowywania dokumentów, wizytówek, itp. Na wyposażeniu może się znajdować także metalowy ring, który zmienia organizer w minisegregator.
Organizery pełnią funkcję reklamową nie tylko ze względu na możliwość nadrukowania logo na okładce, ale również poprzez wyposażenie w firmowy notatnik lub długopisy z logo. Wyposażenie można dostosować do potrzeb klienta, kontrahenta lub własnych.
Krówki – reklama na słodko
Smak tradycyjnych, słodkich krówek kojarzy się z sielskimi czasami dzieciństwa. Któż nie lubi powracać do tych wspomnień? Obecność małych, niepozornych cukierków w papierkach z firmowym logo staje się już niemal standardem w firmach, które w swoich placówkach obsługują klientów. Krówki reklamowe pojawiają się także w świątecznych paczkach dla pracowników i kontrahentów, są obecne na każdym ważnym wydarzeniu firmowym i targach branżowych. Ich moc związana jest głównie z wywoływaniem pozytywnych emocji i odrobiną słodyczy, jaka niepozornie „wkrada się” do relacji biznesowych. To jeden z najtańszych i jednocześnie najbardziej skutecznych sposobów na rozpowszechnienie wizerunku firmy.
Jak wybrać najbardziej skuteczny gadżet reklamowy?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba wziąć pod uwagę specyfikę grupy, która ma otrzymać gadżety. Inne należy wybrać dla klientów detalicznych, a inne dla kluczowych kontrahentów firmy. Warto pamiętać, że gadżet nie może być kolejną niepotrzebną rzeczą, która zostanie odłożona w kąt. Ważne, aby był przydatny i funkcjonalny, a jego używanie wywoływało pozytywne skojarzenia z reklamowaną firmą.