Stworzenie odpowiedniej, profesjonalnej, chwytliwej i przede wszystkim skutecznej reklamy to nie lada wyzwanie. Czym się kierować tworząc przekaz reklamowy? Co uwzględnić w materiałach reklamowych, by zainteresować potencjalnych klientów? W jaki sposób się wyróżnić na rynku, gdzie jest spora konkurencja?
Chcąc stworzyć skuteczną ofertę reklamową warto w pierwszej kolejności zapoznać się z tym, co już oferuje rynek. Dzięki temu nie tylko unikniemy powielania oferty i formy przekazu, ale także dowiemy się, jaki typ reklamy spotyka się z największym uznaniem wśród odbiorców.
Tworząc reklamę musisz jasno określić cel, który chcesz osiągnąć. Zazwyczaj oferty reklamowe nakierowane są na zwiększenie sprzedaży danego produkty lub oferty. Reklama może jednak także skutkować wypracowaniem świadomości marki wśród grupy odbiorców, która nas interesuje, może także zwiększyć ruch na stronie sklepu, czy doprowadzić do zwiększenia zainteresowania naszą ofertą.
Pamiętaj, by w ofercie reklamowej odpowiednio przedstawić zalety produktu, czy oferty, którą przedstawiamy. Najlepszym rozwiązaniem będzie sporządzenie listy zalet tego, co chcemy zareklamować, następnie ustalenie, co jest najbardziej korzystne dla odbiorców i co najbardziej zainteresuje potencjalnych klientów. Na te elementy powinniśmy kłaść największy nacisk w przekazie- pamiętajmy, że oferta reklamowa nie może posiadać zbyt wielu szczegółów i informacji, gdyż odbiorca będzie miał trudności z zapamiętaniem wszystkiego, w rezultacie oferta wyda mu się niezbyt atrakcyjna. Skupmy się zatem na kilku głównych, najmocniejszych cechach towaru, na których będziemy opierać dalszą strategię marketingową. Pamiętaj także, by zalety produkty przedstawiać w sposób konkretny i bezpośredni, jednak także jasny i zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy.
Tworząc ofertę reklamową warto także odnieść się do konkurencji. Porównanie naszego produktu do towaru oferowanego przez konkurencje wydawać by się mogło dość ryzykownym posunięciem, jednak tego typu krok może przynieść sporo korzyści, pod warunkiem, że przedstawiając ofertę konkurencji, równocześnie wzmocnimy nasz przekaz o dodatkowe zalety, które ma nasz produkt, tym samym wyróżniając się na tle konkurencyjnego towaru.
Poza konkretnymi informacjami równie ważna jest forma przekazu. Komunikat musi być jasny i prosty, jednak równocześnie profesjonalny i rzeczowy. Nie zapominajmy także o tym, że większość z nas jest wzrokowcami- odpowiednia szata graficzna, czy wykorzystanie wizerunku osoby budzącej w odbiorcach sympatię, z pewnością zadziała korzystnie na skuteczność reklamy.
Jednak aby odpowiednio dopasować przekaz do potrzeb i oczekiwań konsumentów, należy sprecyzować grupę odbiorców. Pamiętajmy, że zarówno forma, jak i treść reklamy będzie znacznie się różniła w przypadku osób młodych i w przypadku odbiorców starszych.
Dobrym rozwiązaniem dodatkowo zachęcającym odbiorców do zakupu towaru czy skorzystania z oferty jest przedstawienie korzyści posprzedażowych. Najczęściej jest to rabat na kolejne zakupy, możliwość uzyskania darmowej konsultacji technicznej czy zapewnienie serwisu.
Przygotowanie odpowiedniej reklamy bez wątpienia nie należy do najprostszych zadań, w związku z tym warto zdecydować się na pomoc profesjonalistów z zakresu marketingu, którzy specjalizują się w tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych.