Budowanie pozycji i rozpoznawalności marki to wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy, który posiada własną firmę. Działania popularnie nazywane “brandingiem” pozwalają osiągnąć prawdziwy sukces, jeśli zostaną odpowiednio przeprowadzone. Jeśli więc zaczynasz dopiero swoją karierę przedsiębiorcy, poznaj kilka elementów, na które warto postawić od samego początku.
Naming: bez nazwy nie ma firmy
Nazwa firmy jest bez wątpienia najważniejszym elementem na etapie jej tworzenia. Od nazwy zależy praktycznie wszystko, gdyż bezpośrednio z nią powiązana będzie pozycja na rynku. Warto więc poświęcić jej dłuższą chwilę, albo zdać się na profesjonalistów, którzy specjalizują się w namingu.
Obecne trendy namingowe oparte są o prostotę. Nazwa firmy powinny odzwierciedlać branżę, w jakiej się specjalizuje, ale powinna być też łatwa do zapamiętania. Nie warto jej udziwniać, ani też korzystać z rozwiązań, które były modne 10 czy 20 lat temu: przykładowo, popularna wówczas końcówke “-ex”, dziś będzie brzmiała anachronicznie i na pewno nie pomoże w budowaniu szacunku u klientów. Warto także postawić na coś ponadczasowego, aby nie było konieczności wymyślania nowej już za kilka lat, gdy zmienią się trendy.
Logo: szybki sposób, abyś stał się rozpoznawalny
Jednym z pierwszych elementów, jaki zapamiętujemy, jest logo danej firmy. Idąc po mieście, nie musisz przecież zastanawiać się, jaki samochód właśnie cię minął, albo jaki producent wyprodukował buty, które właśnie zobaczyłeś na sklepowej wystawie. Wszystko dlatego, że są one zaopatrzone w logo: czytelny znak, który pozwala ci za pomocą jednego rzutu okiem zidentyfikować markę.
Wiedząc o tym, na pewno doskonale zdajesz sobie sprawę, że również dla własnej firmy powinieneś stworzyć odpowiednie logo. Zastanawiasz się, co znaczy odpowiednie? Przede wszystkim powinno być proste, aby łatwo zapadało w pamięć i przemyślane, aby w pełni zgadzało się z branżą i profilem twojej firmy. Postaw także na wyjątkowość, aby wyróżnić się na tle konkurencji, co bez wątpienia ułatwi ci proces budowania marki – nikt nie pomyli twojej firmy z inną.
Drobne akcesoria wizualne
Mając już odpowiednią nazwę i logo, a także założone przedsiębiorstwo, pora postawić na rozpoznawalne akcesoria. Papier firmowy, wizytówki, stopka e-mail czy materiały reklamowe to tylko kilka przykładów akcesoriów, które powinny być odpowiednio dopasowane do całego wizerunku firmy – to one będą go w przyszłości tworzyć. Dlatego zadbaj o nie już na wstępie, aby od samego początku każdy z twoich klientów mógł łatwiej zapamiętać twoją markę.
Jeśli nie wiesz, w jaki sposób miałbyś sam zadbać o te wszystkie elementy, polecamy kontakt ze Studiem Kreacja, którego ofertę znajdziesz pod adresem studiokreacja.pl. Oferuje kompleksowy branding, od nadania nazwy twojej firmie, aż po przygotowanie wszystkich wspomnianych materiałów. Dzięki profesjonalnemu zaangażowaniu specjalistów, na pewno uda ci się szybko zbudować rozpoznawalną, silną pozycję na rynku.